En dag i stockholm

hej kompisar

Jahaa då har man tandställning då.. just nu lever jag på soppa och yoghurt xD dessutom har jag tre tandborstar haha. Fick den i torsdags. Känns lite konsitgt och ovant men håller redan på att vänja mej!

Idag har jag varit på science fiction-mässan i sthlm! När jag vakna på morgonen var det första jag fick höra
 Pappa: "Ska du med på science fiction cecilia ?"
Jag: "ööhh... vadå för nåt ?"
Pappa: "Jo det ligger i stockholm bla bla bla men om du ska följa me ska vi åka NU!"
Ja, såklart tog det nån timme innan vi kom iväg , pappa bestämde sej kvart i tolv att vi skulle ta tåget 9 över tolv.
HÖH ?! Jag satt där i min pyjamas och åt stilla min frukost haha! Så det blev värsta rusningen och fem i slängde vi oss in i bilen , tryckte gasen i botten och jag vet inte hur många rödljus vi åkte förbi hahah xD
Några min över tolv var vi framme på stationen och jag pappa och kalle rusa in , ställde oss i kön , köpte biljetter och när det var 30 sek kvar ahha tills tåget skulle gå kom vi ut på perrongen och kasta oss in i tåget! Man är aldrig riktigt i tid när man är med pappa , men man hinner alltid haha! Så där satt vi på väg in till centralen , bytte där (vi fick springa igen hah) och satte oss på tåget som gick till älvsjö. På mässan var det riktigt kul, fanns masa grejer att göra och titta på. Pappa hade en lång pratstund med han som spelar i motorsågsmasakern , Gunnar Hansen, han var riktigt trevlig haha. Men vid halv fem tröttnade vi och tog tåget in till stan där vi gick runt ltie och åt på mcdonken. Fast jag fick försiktigt peta i mej pomme frite tyvärr :( pappa träffa två killar som spela schack där och han satte sej ner och spela lite med de haha .. Sen gick vi lugnt och stilla till stationen igen , klockan va typ nån min i halv sju, men när vi såg att tåget till uppsala skulle gå HALV SJU fick vi springa springa springa! Såklart hann vi haha , men det va visst ett lite lyxigare tåg en vi hade köpt biljetter för , men allt som hände var att konduktören blev sur haha ;P
Sen kom vi hem vid åtta , jag täntke åka till gloria men jag hde en massa andra grejer att göra så det hann jag itne .. synd :(

Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0